+386 41 347 991 [email protected]

3 uporabni načini, kako se soočiti s »težavnimi« posamezniki

objavil/a 21. 08. 2018Vodenje0 komentarjev

Zagotovo je, da podjetništvo prinaša direktorjem nekaj več svobode, ki bi jo v drugačnih oblikah dela težje našli. Ena od teh je zagotovo, da imamo več svobode in moči pri izbiri ljudi, s katerimi želimo delati – a to ne pomeni, da se nam kasneje ne bo treba ukvarjati z njimi. Ravno nasprotno, če ste vodja, potem zelo dobro veste, kaj to pomeni.

Ljudje imamo različne lastnosti, prepričanja, vrednote, želje in cilje, ki jih vnašamo v svojo komunikacijo in odnose z drugimi. Lahko se zgodi da nam ti v določenih situacijah ne bodo všeč, se z njimi ne bomo strinjali ali pa nam ob teh enostavno ne bo prijetno. Na primer za nekoga je čisto normalno, da vam ne javi, da zamuja na sestanek, medtem ko za drugo osebo to predstavljala vir stresa.

Učinkovito komuniciranje in vzpostavljanje odnosa s »težavnimi« posamezniki prinaša velike izzive, a je mogoče – in to ne le mogoče, ampak je lahko tudi konstruktivno in kakovostno. A boste za to potrebovali nekaj veščin. V nadaljevanju vam podajamo 3 nasvete, ki vam bodo prišli prav v takih situacijah:

 

Osredotočite se na vedenje, ne na osebo

»Težavni« posamezniki imajo lahko značilen stil komuniciranja, s katerim pri drugih povzročajo različne čustvene reakcije. Na primer imate sodelavca, ki se nenehno ne drži rokov, ko pa ga vprašate zakaj, vedno najde odličen izgovor. Takšno vedenje, vas zagotovo spravlja v slabo voljo, vas jezi in lahko se zgodi, da boste v določenem trenutku z osebo pričeli agresivno komunicirati: »Ti si nezanesljiv, lenoba, nikoli nič ne narediš tako kot je treba«…. In to je past, ki se ji je potrebno izogniti. Ocenjevanje in vrednotenje osebnosti drugih ljudi namreč ni konstruktivno, saj s tem osebi ne pomagamo, da bi se spremenila, ampak jo označimo kot »lenobo« in ji damo vedeti, da taka pač je. In zapomnite si, da se ljudje ne spreminjajo, ker mi tako želimo, zato je pametneje, da se osredotočimo na vedenje osebe in komunikacijo vodimo v tem okviru. Vedno se torej osredotočite na specifično vedenje osebe in učinek tega vedenja na vas, ekipo in podjetje.

 

Oborožite se s potrpežljivostjo in strpnostjo

Vam je kdo rekel, da je upravljanje s »težavnimi« posamezniki enostavno in lahko? Če ja, imate napačno informacijo, saj boste potrebovali veliko strpnosti, taktičnosti in potrpežljivosti, a nič ni neizvedljivo.  Vprašanje pa je ali je vredno, da investirate svoj čas in energijo v odnose, ki vam ne prinašajo morda nič dobrega. Če je vredno, najlažje veste po temu, ali v ta odnos več vlagate kot dobite nazaj? Ena izmed tehnik, da drugo osebo zagledamo v novem, pozitivnem pogledu (in posledično začnemo do nje ustvarjati odnos s več razumevanja ali vsaj strpnosti) je, da se poskušamo spomniti vsaj nekaj njenih pozitivnih lastnosti in vedenj. Tu pa je za razliko od zgoraj opisanega primera »dovoljeno« osredotočanje na njeno osebnost, lastnosti in prav tako na vedenje – saj je cilj, da na osebo pogledamo večdimenzionalno in ne le kot na eno vedenje, ki nas moti.

 

Upoštevajte majhne korake

Z drugimi besedami: ukrotite svoja nerealna pričakovanja. Ko se odločimo, da vztrajamo oz. ostajamo v odnosu s »težavnimi« ljudmi, moramo verjeti v to, da se bodo ti spremenili. Spremeniti moramo tudi naša pričakovanja do teh oseb, saj se proti ciljni osebi vedemo na način, ki je v skladu z našimi pričakovanji.

 

To kar je potrebno vsem nam, ki pridemo v različnih situacijah v stik s »težavnimi« ljudmi je fleksibilnost, sposobnost videti širšo sliko in ne le vedenj, ki nas motijo, da smo sposobni obvladovati  svojo trenutno impulzivnost in čustva ter da pomislimo, ali tudi sami kdaj počnemo to, kar nas pri drugih tako moti in jezi.

0 komentarjev

Pošlji komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Lastna hvala se pod mizo vala

 Tako pri delu s skupinami kot s posamezniki opažam, da je večina ljudi v zadregi, ko jih povabim, da predstavijo svoje dobre lastnosti, da se pohvalijo. Pohvale kar ne gredo iz jezika, če pa že, jih spremlja neverbalna komunikacija, ki jasno nakazuje zadrego....

Talent management in ROI

 Investicije v ravnanje s talenti bistveno izboljšajo poslovne rezultate. Pregled finančnih kazalcev pri finančnih institucijah kaže, da se za 30% poveča vrednost podjetij in za 28% EPS. Za 63% se zmanjša čas managerjev potreben za administracijo in za 85% poveča...

Voditelji 21. stoletja

 Na kaj pomislite, ko slišite besedo voditelj? Morda pomislite tudi vi na nekoga, ki je samozavesten, lepo oblečen, zna dobro komunicirati, ima avtoriteto. Običajno ljudje pravijo, da si predstavljajo nekoga, ki se zna odločati, pozorno poslušati izzive zaposlenih, ki...

Stres in kaj nas žene do izgorelosti

 Zakaj v podobnih obremenilnih okoliščinah nekateri ljudje izgorevajo, drugi pa ne? Ljudje se na iste dražljaje iz okolja odzivamo zelo različno. Nekateri bodo doživeli stres, če jim bo šef rekel, naj ostanejo uro dlje na delovnem mestu, za druge bo to priznanje, da...

Pričenja se čas dopustov

Dopust je pomembna stvar. Raziskave so pokazale, da športniki dosegajo boljše rezultate, če en dan v tednu počivajo, kot če polno trenirajo prav vse dni v tednu. Enako velja tudi za delo. Da smo pri delu učinkoviti, moramo tudi počivati.   V Talents Management...

To res ni čas, da otroku govorimo, kako je šlampast

 Naša Ana Jana Šušteršič je za časnik Večer spregovorila o tem, kako se mladi odločajo o izbiri poklica in šole po devetletki. V inštitutu Talents Management med drugim namreč pomagamo posameznikom poiskati in razvijati talente in tako povečati zadovoljstvo in...

Talent – pridobljen ali prirojen?

  Peter Prevc, naraven talent ali človek, ki trdo dela? Je njegov glavni talent konstrukcija njegovega telesa, izjemna koncentracija ali izjemna motivacija? Se morda z njim trener bolj ukvarja kot z drugimi ali je on tisti, ki ga zna bolje poslušati? Človek z...

Self management ali samoupravljanje – najpomembnejša kompetenca v življenju

  Kompetenca samoupravljanja (ali ravnanja s samim seboj) je najpomembnejša kompetenca v našem življenju. Če v google translate vtipkamo besedo samoupravljanje, nam prevajalnik ponudi angleško besedo self management. Self management je temelj dobrega managementa....

Optimizem

  Martin Seligman je ugotovil, da so prodajalci, ki so bili optimisti, prodali 37% več zavarovalnih polic v prvih dveh letih dela kot pesimisti. Ugotovil je celo, da so prodajalci, ki niso opravili selekcijskega preizkusa, vendar so bili optimisti, prodali za 21%...

Kakšen vodja je boljši: samozavesten ali ozaveščen?

  Ko pomislimo na vodjo, si običajno  predstavljamo samozavestno osebo, ki verjame vase, hodi naokoli z rahlo dvignjeno brado in zna izraziti svojo voljo. Ne pomislimo na nekoga, ki razmišlja o vzrokih za svoja dejanja in o napakah, ki jih je naredil. Vsi vemo,...

Pin It on Pinterest

Share This