3 uporabni načini, kako se soočiti s »težavnimi« posamezniki
Zagotovo je, da podjetništvo prinaša direktorjem nekaj več svobode, ki bi jo v drugačnih oblikah dela težje našli. Ena od teh je zagotovo, da imamo več svobode in moči pri izbiri ljudi, s katerimi želimo delati – a to ne pomeni, da se nam kasneje ne bo treba ukvarjati z njimi. Ravno nasprotno, če ste vodja, potem zelo dobro veste, kaj to pomeni.
Ljudje imamo različne lastnosti, prepričanja, vrednote, želje in cilje, ki jih vnašamo v svojo komunikacijo in odnose z drugimi. Lahko se zgodi da nam ti v določenih situacijah ne bodo všeč, se z njimi ne bomo strinjali ali pa nam ob teh enostavno ne bo prijetno. Na primer za nekoga je čisto normalno, da vam ne javi, da zamuja na sestanek, medtem ko za drugo osebo to predstavljala vir stresa.
Učinkovito komuniciranje in vzpostavljanje odnosa s »težavnimi« posamezniki prinaša velike izzive, a je mogoče – in to ne le mogoče, ampak je lahko tudi konstruktivno in kakovostno. A boste za to potrebovali nekaj veščin. V nadaljevanju vam podajamo 3 nasvete, ki vam bodo prišli prav v takih situacijah:
Osredotočite se na vedenje, ne na osebo
»Težavni« posamezniki imajo lahko značilen stil komuniciranja, s katerim pri drugih povzročajo različne čustvene reakcije. Na primer imate sodelavca, ki se nenehno ne drži rokov, ko pa ga vprašate zakaj, vedno najde odličen izgovor. Takšno vedenje, vas zagotovo spravlja v slabo voljo, vas jezi in lahko se zgodi, da boste v določenem trenutku z osebo pričeli agresivno komunicirati: »Ti si nezanesljiv, lenoba, nikoli nič ne narediš tako kot je treba«…. In to je past, ki se ji je potrebno izogniti. Ocenjevanje in vrednotenje osebnosti drugih ljudi namreč ni konstruktivno, saj s tem osebi ne pomagamo, da bi se spremenila, ampak jo označimo kot »lenobo« in ji damo vedeti, da taka pač je. In zapomnite si, da se ljudje ne spreminjajo, ker mi tako želimo, zato je pametneje, da se osredotočimo na vedenje osebe in komunikacijo vodimo v tem okviru. Vedno se torej osredotočite na specifično vedenje osebe in učinek tega vedenja na vas, ekipo in podjetje.
Oborožite se s potrpežljivostjo in strpnostjo
Vam je kdo rekel, da je upravljanje s »težavnimi« posamezniki enostavno in lahko? Če ja, imate napačno informacijo, saj boste potrebovali veliko strpnosti, taktičnosti in potrpežljivosti, a nič ni neizvedljivo. Vprašanje pa je ali je vredno, da investirate svoj čas in energijo v odnose, ki vam ne prinašajo morda nič dobrega. Če je vredno, najlažje veste po temu, ali v ta odnos več vlagate kot dobite nazaj? Ena izmed tehnik, da drugo osebo zagledamo v novem, pozitivnem pogledu (in posledično začnemo do nje ustvarjati odnos s več razumevanja ali vsaj strpnosti) je, da se poskušamo spomniti vsaj nekaj njenih pozitivnih lastnosti in vedenj. Tu pa je za razliko od zgoraj opisanega primera »dovoljeno« osredotočanje na njeno osebnost, lastnosti in prav tako na vedenje – saj je cilj, da na osebo pogledamo večdimenzionalno in ne le kot na eno vedenje, ki nas moti.
Upoštevajte majhne korake
Z drugimi besedami: ukrotite svoja nerealna pričakovanja. Ko se odločimo, da vztrajamo oz. ostajamo v odnosu s »težavnimi« ljudmi, moramo verjeti v to, da se bodo ti spremenili. Spremeniti moramo tudi naša pričakovanja do teh oseb, saj se proti ciljni osebi vedemo na način, ki je v skladu z našimi pričakovanji.
To kar je potrebno vsem nam, ki pridemo v različnih situacijah v stik s »težavnimi« ljudmi je fleksibilnost, sposobnost videti širšo sliko in ne le vedenj, ki nas motijo, da smo sposobni obvladovati svojo trenutno impulzivnost in čustva ter da pomislimo, ali tudi sami kdaj počnemo to, kar nas pri drugih tako moti in jezi.
0 komentarjev