Preverite ali imate 8 ključnih kompetenc uspešnega vodje
Pogosto se sprašujemo ali se kot dober vodja rodimo ali lahko to sposobnost pridobimo oz. razvijemo? Raziskave kažejo na dejstvo, da dednost določa le izhodišča, medtem ko okoliščine, življenjske izkušnje ter učenje določajo v kolikšni meri se bo posameznik razvil ter izkoristil svoj vodstveni potencial. Katere pa so tiste lastnosti, ki določajo dobrega vodjo? Ali je sploh mogoče govoriti o lastnostih uspešnega vodje kot o univerzalnih, splošno veljavnih kategorijah? Če lahko na zadnje vprašanje odgovorimo pritrdilno, potem velja, da lahko na tej podlagi odkrijemo posameznike, ki bodo pri vodenju uspešni ne glede na organizacijo, značilnosti delovnega procesa, organizacijsko kulturo ter uspešnost same organizacije v kateri bodo delovali. Tako bi lahko predvidevali, da bo npr. dober vodja klubske nogometne ekipe uspešen tudi kot trener državne reprezentance. Na podlagi različnih raziskav lahko zgornje trditve potrdimo, saj rezultati raziskav nakazujejo na obstoj nekaterih ključnih lastnosti oz. kompetenc, ki so skupne vsem uspešnim vodjem, ne glede na okoliščine v katerih ti delujejo. In katere so te ključne kompetence, ki jih ima uspešni vodja?
1. Čustvena inteligenca
Uspešni vodje imajo visoko razvito sposobnost prepoznavanja in upravljanja z lastnimi čustvi ter sposobnost prepoznavanja čustev ljudi okoli njih. So sposobni ohranjanja optimizma ter vztrajnosti, tudi kadar se srečujejo z na videz nerešljivimi situacijami. Za razliko od umske inteligence in osebnostnih lastnosti, ki se oblikujejo že relativno v zgodnjem življenjskem obdobju, je čustveno inteligenco mogoče razvijati pri katerikoli starosti.
2. Komunikacijske sposobnosti
Uspešen vodja ima odlično razvite komunikacijske sposobnosti in s tem povezano sposobnost vodenja sproščenega pogovora. Zelo pomemben vidik komunikacijskih sposobnosti uspešnega vodje je tudi sposobnost poslušanja in zagotavljanja povratne informacije zaposlenim.
3. Sposobnost vodenja oz. motiviranja zaposlenih
Dober vodja zna načrtovati naloge in jih delegirati zaposlenim, glede na njihove sposobnosti oz. kompetence. Razume tudi pomen ustrezne motiviranosti zaposlenih za uspešno delo in pozna dejavnike, ki lahko vplivajo na njihovo motivacijo.
4. Zavzetost za doseganje rezultatov in prevzemanje odgovornosti
Uspešen vodja je usmerjen k doseganju rezultatov in pri tem jasno postavlja in planira prioritete. Za dosego ciljev zna navdušiti tudi ostale sodelavce. Za vse odločitve, ki jih sprejema na podlagi svojih znanj in izkušenj, je sposoben prevzeti tudi odgovornost in tveganje.
5. Pozitiven odnos do sprememb
Uspešen vodja je sprejemljiv in odprt za spremembe, ki so za organizacijo uporabne in koristne. Zaveda se pomena novi znanj in sposobnosti, zaradi česar strmi k osebnemu razvoju ter pri zaposlenih spodbuja učenje, dosežke in osebnostni razvoj.
6. Timsko delo
Dober vodja ima dobro razvit čut za timsko delo, je prilagodljiv in sproščen. Na delovnem mestu ne vzbuja občutka napetosti, saj je ravno to delovno mesto blažilec med nadrejenimi in podrejenimi.
7. Prilagodljivost
Uspešen vodja je sposoben nenehnega prilagajanja spremembam in je izkušen v postavljanju novih ciljev, saj hitro zaznava nove dejavnike ter se uspešno prilagaja tudi v kriznih situacijah. Na probleme gleda optimistično, s prepričanjem, da jih bo rešil na ustrezen način.
8. Strokovnost
Uspešen vodja ima tudi ustrezno strokovno znanje na področju, ki ga vodi. Pozna temeljne zahteve delovnega procesa ter delovne naloge za vsakega neposredno podrejenega sodelavca. S klikom na test pa lahko preverite ali ste dovolj dober vodja in pridobite nekaj praktičnih nasvetov za razvoj vaših vodstvenih sposobnosti.
Viri: Adair, J. (2010); Fleps,J.G., Buser, T. (2006-2007); Goleman D., Boyatzis R. in McKee A. (2002); Hron, J. (2004); Možina S. (2002); Palmer, B., Walls , M., Burgess, Z., Stought, C. (2001); Pelz, W. (n.d.); Sohmen, V.S., Dimitriou, S.K.. (2015).
0 Comments