Voditelji 21. stoletja
Morda pa si predstavljate nekoga, ki je tih in razmišlja. Nekoga, ki ga ni prav pogosto videti, ker ustvarja izolirano od drugih in nato predstavi revolucionarne ideje, genialne nove zamisli in dovoli ljudem, da jih razvijejo.
Ko gledamo žive ljudi, odlične vodje, vidimo, da so lahko tako eni kot drugi odlični voditelji. Preprosto ni enotne definicije in tudi ni ene same metode za odlično voditeljstvo. Vsak posebej je unikat. Vse je odvisno od posebne kombinacije osebnostnih lastnosti, od kombinacije prednosti in slabosti, močnih točk in izzivov ter osebnega stila, kako voditelj s temi lastnostmi ravna.
Tudi vodje niso popolni ljudje. So pa v svojem osebnem stilu izjemni.
Poglejmo nekaj primerov odličnih voditeljev iz Slovenije in tujine.
Tanja Skaza, Plastika Skaza
Pozitivizem, osebna rast, vztrajnost, vizionarstvo, usmerjenost v akcijo in visoka pričakovanja ter vera v ljudi.
Tanja Skaza vlaga neizmerno veliko energije v razvoj ljudi in v širjenje vrednot tako znotraj kot tudi izven podjetja. Izjemno dobro ve, kaj hoče in se ob ovirah ne ustavi, temveč samo vpraša: »In kako to popravimo?« Ukvarja se zelo veliko s tem, kako doseči cilj in manj s tem, zakaj nekaj ni bilo uspešno. Je izjemno delovna, energična, vztrajna, zelo odkrita in neposredna. Se neprestano uči in hitro prilagaja. Podjetje Skaza je pogumno popeljala v novo stoletje, ter postavila visoke cilje in vrednote, ki spreminjajo navade potrošnikov.
Je posebna v svojem pristopu do ljudi – sama vodi delavnice osebne rasti v podjetju in se redno v živo javlja na facebooku, kjer govori o svojih vrednotah ter želi navdihovati ljudi v podjetju in širše, želi spreminjati njihova življenja na bolje.
Ivo Boscarol, Pipistrel
“Ovir ni, so samo v glavi!” Ko govori o prepričanosti vase, je podjetnik Ivo Boscarol, ‘letalonosilec’ v številnih pogledih, neomajen. “Če delaš, kot misliš, da je prav, tudi za tiste, s katerimi delaš, in če to delaš s filozofijo na dolgi rok, si notranje pomirjen. Če se ne bojiš, kdo ti bo zvečer pozvonil na vrata, kdo ti bo prišel v pisarno, kdo te bo dobil na telefon, si verjetno notranje pomirjen, prepričan vase, kar je gotovo močna gonilna sila.”
Je izjemno delaven, aktiven in uživa v reševanju izzivov. Karkoli počne, hoče početi maksimalno dobro. V svojem podjetju želi premikati meje in prepričan je, da lahko doseže vse, kar si zastavi. Hitro se odloča in verjame v svoj občutek predvidevanja. Ima odlične organizacijske sposobnosti in sposobnosti za delo s kolektivom ter odgovornost. »Lahko je biti uspešen, če lahko vse zamenjaš in imaš idealen kolektiv. Bodi uspešen z ljudmi, ki jih imaš, in iz vsakega potegni to, kar zna najbolje delati ter kar povrhu še rad dela.« Nima najvišje plače v podjetju in resnično se trudi, da so njegovi ljudje zadovoljni, spoštovani, ter jim popolnoma zaupa.
Jeff Bezos, Amazon
Bezos je številka ena na lestvici Velikih svetovnih voditeljev revije Fortune. Kako je prišel tja?
Doslednost. Bezos je zgradil svoj imperij tako, da je ustvarjal kakovostno izkušnjo za stranke in v tem temeljnem principu je bil nepremagljiv. Njegova zgodba se prične in konča s stranko. In to svojo vizijo je neprestano nadgrajeval. Tudi, če kdaj v podjetju ni bilo vse odlično, ga to ni ustavilo, dokler je bil posel pravilno usmerjen na dolgi rok.
Tony Hsieh, Zappos
»Neprestana rast in spremembe.«Je Hsieh povedal v intervjuju za Washington Post. “To je tip okolja, ki ga želim. To je želja vsakega podjetnika.»
Ni mu všeč, če ga kličejo voditelj. Samega sebe ne vidi kot CEO. Zase pravi, da je pospeševalec uspeha. Ljudem okoli sebe želi dati podporo, ki jo potrebujejo, da so sami lahko odlični. Vse je v tem, da priskrbimo okolje za zaposlene, da lahko sledijo svoji strasti in da so kreativni. Svojo vlogo vidi predvsem v tem, da jim nudi platformo za inoviranje in se nato odstrani.
Elon Musk, Tesla Motors
Musku pravijo transformacijski vodja. Njegov pristop je nasproten Hsiehovemu. Je dosleden in vodi z močnimi prepričanji. Ima vizijo, ki je drugi nimajo in svojim zaposlenim postavlja zelo visoka pričakovanja. Poleg tega pa Musk uporablja tudi prepričevanje in karizmo, da doseže, da mu njegovi timi sledijo.
In njegova druga nenavadna pomembna lastnost? Kadar se zmoti, to prizna in kljub njegovi neizmerni ambicioznosti, ima zgodovino v kateri je znal presekati izgube ob pravem času.
Howard Schultz, Starbucks
Schultz vodi z entuziazmom. Starbucks je poznan po kavi, vendar , Shultz verjame, da je strast – ne kofein – tista, ki dela njegovo organizacijo uspešno. Pomembno mu je, da se s svojimi zaposlenimi poveže. Želi jim zagotoviti okolje, ki jih nagrajuje za dosežke. Ključni indikatorji uspešnosti, ki jih vsako četrtletje pregledujejo in jih morajo vsi neutrudno zasledovati, niso vse. Shultz ima redek talent, da po vseh teh letih vidi svoje zaposlene kot ljudi in ne kot delavce.
Indra Nooyi, PepsiCo
Nooyi je direktor PepsiCo že desetletje. Nenehno je rangirana med najvišja mesta na lestvici Fortune kot ena najvplivnejših žensk v poslovnem svetu. Je celovit vodja in najbolj izstopa po tem, da je sposobna graditi odnose in držati obljube ljudem okoli sebe.
Vzdržuje blog v katerem navdihuje svoje zaposlene, kar je že samo po sebi nenavaden način komuniciranja za njeno pozicijo. Njen doseg gre še preko tega. Piše pisma staršem zaposlenih in pohvali, kako so se izkazali. Odlično torej razume, da gre za veliko več v podjetju kot štiri stene, pisarno in e-mail nabiralnik.
Stili vodenja so različni, vsi najboljši pa imajo eno skupno stvar: ne glede na svoj pristop ali tehnike, vsi imajo pozitiven vpliv na življenje ljudi okoli sebe.
0 komentarjev